V zadnjih tednih se na nas pogosto obračate z vprašanji, ki so nastali zaradi trenutne situacije – koronavirusa. Ker je teh vprašanj na dnevni bazi kar nekaj, smo za vas zbrali tista najpogostejša in pripravili odgovore nanje. Verjamemo, da vam bodo v pomoč! V kolikor pa vas zanima še kaj, smo vam na voljo na info@termoshop.si.
- Zakaj sedaj ne izvajate ogledov in montaž? Ali se ukrepi še niso sprostili?
V podjetju Termo Shop d.o.o. se zavedamo resnosti trenutnih razmer v Sloveniji, povezanih z epidemijo koronavirusa. Zaradi povečane stopnje tveganja njegove širitve, strogo upoštevamo nasvete NIJZ in lokalnih zdravstvenih oblasti, obenem pa smo sprejeli številne druge ukrepe za zaščito naših zaposlenih in vas, cenjene stranke. Zagotoviti moramo tista dela (nujne montaže in servise), ki so nujna zaradi zagotavljanja varstva življenja in zdravja (na primer, da ostanete brez ogrevanja ali tople vode.) Med izjeme spadajo tudi storitve pri pravnih osebah – te namreč niso prepovedane.
NOVOSTI: Življenje se počasi vrača v ustaljene tirnice, zato vas obveščamo, da glede na vse odredbe in priporočila Vlade RS, lahko zaključimo naše skupne, odprte projekte – izvedba montaže in servisa, seveda pod določenimi pogoji, ki jih navajamo v nadaljevanju. Pri izvedbi bomo dosledno upoštevali in spoštovali vse samozaščitne ukrepe v smeri zajezitve širjenja epidemije koronavirusa. To pomeni, da bomo skrbeli za:
– Brezpogojno uporabo samozaščitnih sredstev, skladno z navodili Nacionalnega inštituta za varovanje zdravja (nenehna uporaba zaščitne maske ter njena redna menjava, zaščitna očala, rokavice ter nenehna uporaba razkužil).
– Upoštevanje odloka, da se ne približujemo potrošniku ali komurkoli od prebivalcev, obiskovalcev ali naključnih oseb, ki se nahajajo v bližini objekta, kjer se izvaja storitev.
– Upoštevanje minimalne razdalje (2 m, vseskozi med posameznimi delavci kot tudi med delavci in potencialnimi drugimi osebami).
V primeru izvajanja storitve, bomo vsem strankam pred izvedbo, poslali izjavo, s katero soglaša s pogoji. Več informacij in izjavo lahko dobite tu: servis@termoshop.si .
- Ali lahko izvajate inštalacijska dela na novogradnjah?
Da, če niso naseljene in če se lahko upoštevajo pravila o razdalji pri delu – vsaj 2 m razdalje med posamezniki na objektu.
- Ali se mi toplotno črpalko in sončno elektrarno splača kupiti sedaj, ali je bolje počakati, da se situacija umiri?
Investicija v toplotno črpalko in sončno elektrarno je dolgoročna investicija, ki že v trenutku namestitve začne prinašati visoke prihranke, obenem pa nemudoma postanete energetsko samooskrbni ter neodvisni, za piko na i, pa nekaj dobrega naredite tudi za okolje. Kot zanimivost – v času finančne krize, med leti 2010 in 2014, je, po podatkih Eko sklada, zanimanje za spodbude za energetsko učinkovite naprave (toplotne črpalke) doseglo svoj vrhunec! Sicer pa se je za ta korak pametno odločiti čimprej tudi zato, ker so trenutne čakalne dobe dolge približno 2 meseca. Pričakujemo, da se bo ta rok s koncem koronavirusa podaljšal, zato vam priporočamo, da se s ponudnikom čimprej dogovorite za tehnične karakteristike in ceno, s plačilom avansa pa si zagotovite čim bolj ugodno čakalno mesto.
- Zakaj bi montiral toplotno črpalko sedaj in ne jeseni, pred ogrevalno sezono? Kakšni so pričakovani roki izvedb, ko se sprosti montaža v naseljenih hišah?
Praksa je, da se roki izvedbe proti jesenskemu času daljšajo, težje je dobiti termine, ki vam bodo ustrezali … Dobra podjetja imamo sicer že gnečo, letos pa pričakujemo, da bo zaradi koronavirusa in dejstva, da v tem trenutku montaž ne moremo izvajati, gneča še večja. Prav zaradi tega je priporočljivo, da ne čakate na jesen in zadnje trenutke ter si tako pravočasno zagotovite topel dom.
- Ali lahko danes plačam avans za toplotno črpalko/sončno elektrarno, končno ceno pa oblikujemo, ko se razmere umirijo in pridete na ogled?
Priporočamo, da se o tem pogovorite z vašim svetovalcem. Dobro je, da se čim bolj natančna cena, torej končna ponudba, oblikuje že pred samim ogledom. Naši svetovalci imajo ogromno izkušenj in znanja, da vam bodo lahko pripravili kar se da natančno ponudbo. V tem trenutku je zelo pomembno, da čim več aktivnosti, kjer so daljše čakalne vrste, naredimo že sedaj – npr. pridobitev soglasja od Elektro distribucije, ureditev financiranja preko Eko sklada, rezervacija montaže … To so postopki, ki trajajo dlje časa in pričakujemo, da bi v tem času znali trajati še dlje.
- Kako do končne ponudbe, če pa se ogledi ne izvajajo?
Na podlagi dolgoletnih izkušenj smo oblikovali sistem dela, ki nam v sodelovanju z vami zagotavlja pripravo natančne ponudbe tudi brez fizičnega ogleda. Preverite, kako to poteka. ???? Kako? Stopite v stik z vašim svetovalcem, tako da oddate povpraševanje ali nas pokličete (info@termoshop.si ali 080 88 33).
- Komu v trenutni situaciji sploh zaupati?
Zelo pomembno je, da pri izvedbi tako zahtevnih del, kot so toplotne črpalke in sončne elektrarne, zaupate preverjenim izvajalcem z dolgoletnimi izkušnjami in odličnimi poslovnimi rezultati. Le v tem primeru bo vaš “avans” pred montažo varen, poleg tega pa se boste lahko zanesli na podporo tudi po prodaji. V podjetju Termo Shop kakovost ni samoumevna, zanjo je potrebnega veliko časa, znanja, izkušenj, nenehnega izobraževanja … Pri nas kakovost dokazujemo z različnimi certifikati, nagradami, predvsem pa z več deset tisočimi strankami in skoraj 30-letno tradicijo. Za doseg visoke kakovosti je ključno odlično poznavanje produkta in uigrana ter strokovna ekipa. Priporočamo vam, da pred vplačilom avansa preverite bonitetno oceno podjetja, morebitne blokade računov, stopite v stik z obstoječimi strankami in se pogovorite z njimi, kajti povsem naravno je, da na hitrorastočem trgu, kot sta trg toplotnih črpalk in sončnih elektrarn, kot gobe po dežju rastejo tudi ponudniki. Vprašanje pa je, koliko teh preživi krizo. Zato je še toliko bolj pomembno, da domačo nalogo naredite zares dobro.
- Kako in koliko časa poteka postopek nakupa sončne elektrarne?
Pridobitev vseh potrebnih dovoljenj ter dokumentacije za samooskrbo in energetsko neodvisnost je kompleksen proces in mi smo tu zato, da vam ga kar se da poenostavimo. Pot postavitve sončne elektrarne je dolgoročnejša, sam proces traja vsaj 2 meseca. Koraki postopka nakupa sončne elektrarne.
- Kako dolgo bom čakal na soglasje od Elektra, če se odločim za nakup sončne elektrarne?
Po približno 30 – 40 delovnih dneh od oddaje enotne vloge na Elektro, prejmemo soglasje za priključitev, ki nam omogoča nadaljnje delo (montaža). Ob prejetem soglasju za priključitev vas obvestimo.
- Kako je v tem času s postopki na Eko Skladu?
Postopki še vedno potekajo, vendar so z namenom zajezitve morebitnega širjenja virusnih obolenj, z dnem, 12.3.2020 začasno zaprli vložišče Eko sklada za stranke. Kar pomeni, da vloge in vse druge dokumente (npr. dopolnitve, dopise) lahko pošljete po pošti ali po ELEKTRONSKI POTI – tudi BREZ varnega elektronskega podpisa, in sicer na elektronski naslov: ekosklad@ekosklad.si.
Nadalje v času veljavnosti Zakona o začasnih ukrepih v zvezi s sodnimi, upravnimi in drugimi javnopravnimi zadevami za obvladovanje širjenja nalezljive bolezni sars-cov-2 (ZZUSUDJZ) roki za opravljanje procesnih dejanj strank in roki za izpolnitev njihovih materialnih obveznosti (npr. rok za dopolnitev, rok za predložitev zaključne dokumentacije, rok za sklenitev pogodbe) NE TEČEJO.
Odločbe, ki jih bodo izdali v tem času, vam bodo vročili v najkrajšem možnem času po prenehanju veljavnosti interventnega zakona. Vse odločbe Eko sklada, j.s. (tudi pozitivne) morajo namreč v skladu z zakonodajo vročati osebno – tj. ali po fizični poti (z modro kuverto) ali elektronsko prek varnega elektronskega predala.
Prav tako so na Vlado naslovili več predlogov sprememb sprejetih interventnih zakonov, da bi bili postopki hitrejši.
Celotno obvestilo si lahko preberete na njihovi spletni strani: https://www.ekosklad.si/prebivalstvo/novica/obvestilo-o-zaprtju-vlozisca-eko-sklada-moznosti-elektronskega-vlaganja-vlog-prekinitvi-rokov .
- Kaj če plačam avans, čez 3 mesece pa ostanemo brez službe in si investicije ne morem privoščiti?
Ker so stranke pri nas na prvem mestu, menimo, da je skupna komunikacija ključ do rešitve. Seveda, se pa zavedamo, da lahko pride tudi do takšne situacije, saj so današnje razmere lahko nepredvidljive. Zato je potrebno, da nas stranka pravočasno obvesti in tako preprečimo nepotrebne stroške.
- Ali elektro distributerji delujejo normalno, da mi lahko uredite soglasje za sončno elektrarno?
Elektro distributerji v tem trenutku delujejo normalno in znotraj predvidenih okvirjev. V času epidemije smo z njihove strani sicer prejeli določene informacije o zamikih do 1. 7. 2020, vendar so nam naknadno sporočili, da da vse poteka v skladu s pričakovanji.
- Kdaj se mi bo povrnila investicija v toplotno črpalko in sončno elektrarno?
Zmagovalna kombinacija, kot smo jo poimenovali, velja za eno bolje sprejetih investicij. Gre za kombinacijo toplotne črpalke in sončne elektrarne, s katero boste električno energijo za svoje potrebe lahko proizvedli kar sami, na strehi svoje hiše. V tem negotovem obdobju je še toliko bolj pomembno, da smo popolnoma neodvisni in samozadostni.
Spodaj smo za vas pripravili primer iz prakse. Gre za objekt, ki je lociran v okolici Maribora.
Stanje prej:
- Ogrevanje 190 m2 preko KOEL z radiatorji – poraba 2.100 € / leto
- Ogrevanje sanitarne vode KOEL + električni bojler
- Poraba elektrike 78 € / mesec
- Varovalke 3 x 25 A
Letni strošek (za ogrevanje s kurilnim oljem in strošek elektrike): 3.036,00 €
Mesečni strošek: 253,00 €
Stanje potem:
- Ogrevanje hiše in sanitarne vode z 11 kW toplotno črpalko Termo Plus
- Izvedba sončne elektrarne na ključ, moč 12,54 kWp
Investicija:
- Prenova kotlovnice + nov sistem na ključ: 8.958,69 €
- Sončna elektrarna na ključ: 13.433,00 €
Subvencija Eko sklada:
- Toplotna črpalka: 2.500,00 €
- Sončna elektrarna: 2.257,20 €
Investicija po odšteti subvenciji: 17.634,49 €*
Letni strošek elektrike: 228,00 €
Letni prihranek napram prejšnjemu sistemu: 2.808,00 €
Obrat investicije po enostavni vračilni dobi: 6,28 let
V primeru, da bi stranka investicijo odplačevala 7 let, kolikor potrebuje, da se le-ta povrne, bi strošek znašal 219 € mesečno. Glede na dejstvo, da je stranka prej imela stroška 253 € mesečno, to pomeni, da bi stranka investicijo odplačevala s prihranki, vsak mesec pa še dodatno prihranila.**
*Stroškov vzdrževanja nismo upoštevali v izračun obrata investicije, saj bi stroške imela tudi s staro kurilno napravo.
** Izračun je informativne narave.
- Ali lahko na podlagi trenutnih razmer ponudite še kakšen dodaten popust za lažjo odločitev?
Do konca meseca aprila pri nas še vedno poteka akcija »ZMAGOVALNA KOMBINACIJA«. Sicer pa vam namesto popusta, ki pri drugih ponudnikih morda znaša nekaj sto evrov, raje ponudimo vrhunske poprodajne aktivnosti, kot so servis, vzdrževanje, zagotavljamo odziv v 24-ih urah … In vam tako stojimo ob strani tudi, ko se proces nakupa zaključi.
- Imate kakšno vprašanje za nas na katerega tu nismo odgovorili?
Pišite nam na: info@termoshop.si in vam z veseljem odgovorimo. ????